icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg under oktober 2010

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på

www.icamamman.blogg.se



Hoppas ni kommer med mig dit.....


Kraaaaam

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25

Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!!

Har nu suttit o lekt lite vid datorn, kollat Facebook o lite så, maken är på väg hem, har varit hos vår frissa o klippt sig på vägen hem... Så nu har jag en nyklippt o snygg (are) man!!

Har letat lite kort på datorn som ska förstoras, bland annat på  min svärfar som gick ifrån oss för ett par veckor sen...

HIttade också ett kort som jag nu redigerat o klippt bort lite runtom, från den bästa dagen i vårt liv..

Vad tycker ni???  

Detta var den allra lyckligaste dagen i mitt liv (lika lycklig som när jag födde min son) och jag minns och bär med i minnet i djupet av mitt hjärta!


Nu har maken o jag ätit lite o tittat på tv, han ska jobba o jag bloggar klart. Han var snyggare än vanligt när han kom från frissan. Är så trött så jag ska snart gå o lägga mig o läsa, för att sova i tid o vakna skapligt pigg (NOT!!) imorgon, upp o tvätta håret, fy o tvi.....

NU har jag inte tid med er längre för jag ska chatta lite med min underbara vännina Madde, sen blir det sängen!!!!

Natti natti alla goa vänner!!!!!


Puss o kram

Icamamman

 

 

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs med och njuter av att åka dit varje dag, så det så.........

Idag har jag sen jag kom hem gjort rent åt våra kaninbebisar, dammsugit o hängt en tvätt, nu kör jag maskin nummer 2... Sedan ska maken diska och jag ska göra maten, hittade ett recept i en ny tidning/bok från Arla som kommit ut, en makaronigratäng..... Blir den bra kanske det finns någon som är intresserad av receptet??? Det är en av de tusen saker som är underbart med min älskade make, att han älskar mat och inte är ett dugg rädd för att testa nytt..... Vad gjorde jag utan honom??? Förmodligen skulle jag tycka att livet var jä*ligt tråkigt och fattigt på kärlek, för är det något min man ger mig så är det käääärlek, ömhet, omtänksamhet, ja allt vad en kvinna önskar sig får jag av min man.....

NU ska maken o jag mysa lite innan det är dags att laga mat o diska....


Massor av kramar

Icamamman...


En speciellt stor kram till min vän Madde som nu tagit sitt förnuft till fånga och tagit tag i sitt liv!! HEJA GUMMAN!!!!

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08

Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!!

Fniss på er.....

Kramis

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17

   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lite nytt på bloggen också, hittade av en tillfällighet en underbar färg som jag blev förälskad i!!! Vad tycker ni???? Anita har gjort min fina header som jag älskar, ändrade bara lite färg på den så det skulle stämma med resten, hoppas du inte är arg på mig vännen!!!

Min bästa Anita har även tipsat mig om en sida där man kan leka med kort, www.funny.pho.to kolla bara vad jag åstadkommit...

  

Visst är det ett vackert brudpar??? *fniss fniss*

 

Imorgon är det jobb 06.30 - 16.00, puh.... Ska försöka lägga mig i tid ikväll, men det vet jag ju hur det brukar bli.....


Kramisar

Icamamman


Av Cim - 16 oktober 2010 15:05

Idag har det inte hänt mycket... Frukost, bäddat o gjort oss ordning...Maken o hans barn är till svärmor o hälsar på lite, skulle hämta lite grejer på hemmet där svärfar bodde o köra till henne. Svärfar somnade stilla in den 5 oktober, så det har varite mycket nu... Sonen och jag har varit på Sibylla o ätit lite, det var gott! Sen var vi till Maxi o handlade lite o sen åkte vi hem. Som sagt så kastrerades Boston i torsdags och har inte varit sig själv riktigt sen dess... Han är väldigt låg o trött, äter mestadels hö (igår fick jag i honom riktig mycket äpple o morot, men idag är det inte lika mycket...)    Så därför blir det inga större utsvävningar idag då jag vill vara i närheten av Boston. Med tanke på det så har sonen gosat o myst med lilla Bella så hon inte ska bli avis, titta vad söta de är...

  

Gosingarna

  

Bella sitter vackert...   

  

Min goa trötta underbara lilla kille ligger såhär

efter kastreringen i torsdags...    (kortet taget nyss!!)

Hoppas den lille snart blir bra igen.....

  

Undra vad detta är????   


Ja, nu ska jag greja lite, sen skjutsa sonen på innebandyträning vilket jag tycker är oerhört begåvat att lägga 17-19 en lördagskväll....   NOT!!!

Men men, så är det!!!

Imorgon ska jag skjutsa sonen till pappan, de ska åka till Mariestad på hockey... Sen blir det en lugn söndag, börjar 06.30 nu i två veckor!!! Ska vikariera i spelbutiken, då Eva som är där i vanliga fall är ledig. Har fixat en tjej som kan hjälpa mig att vara ledig på fredag då vi ska på begravning... Annars är det tajt med folk som kan spelbutiken med allt vad som hör till det, paketutlämning o sånt, trav, spel, busskort etc etc... Låter inte mycket men det är en hel del...


Ha en underbar lördagskväll!!!!!!


Massor av kramisar

Icamamman






Av Cim - 14 oktober 2010 16:29

Pyttsan!!!

Idag har jag väckt sonen, skjutsat honom till skolan, bäddat rent i tre sängar, gjort lite rent åt kaninerna, dammsugit, duschat o tvättat håret, åkt med stora kaninisen Boston till veterinären för kastrering, var o småshoppade lite på Rusta lite under tiden o hann även en sväng till min mamma (samvetet njöt!!). Sen hem en sväng, hämtade sonen på skolan, fixade lite ärenden o nu är jag hemmma..... Nu är sonen med pappan på hockey och jag tar det bara lugnt... SKÖÖÖNT!!!

Har gjort det enkelt för mig vad det gäller mat idag, färdiggrillad kyckling, kokt ris o Café de Paris-sås står på menyn.....

 

Boston har lärt sig dricka ur flaskan, gud vad skönt!!!

  

Här är lillen inpetad i transportburen för vidare färd till veterinären för kastrering

Asch, jag lägger mig här, mamma har ju bäddat så fint åt mig...

   

Åååh vad mysigt det är här...

    

Men vi får inte glömma lilla Gosan, mystjejen....

Ja detta är mina terapibebisar, det går inte att beskriva hur mysigt det är efter en tuff arbetsdag, att komma hem till dessa gosingar, bara prata med dom o se dom, ge dom mat, vatten o kärlek...


Imorgon blir det jobba igen, 9-14.30, skönt pass inför ledig helg! Har barnen i helgen, mysigt... morrn blir det tacos, vanligt på fredagar med barnen, på lördag ska vi grilla på sten, en sorts stenhäll som man har på köksbordet där man steker/grillar det man vill äta... Sååå himla mysigt!!!

Funderar på att i helgen låta Gosan vara ute på golvet lite, hon har ännu inte varit utanför sin bur mer än att hon får vara på en filt men fortfaraneunder gallret, när jag gör rent hennes bur... Alltid kul att låta barnen vara med på ett hörn när man gör sånt... Eller hur?

Nu ska jag ta o förbereda maten lite, duka o så... Maken är på hemväg, sonen vet jag inte, det är deras(hans o pappans) första kväll med Canal + paketet inklusive all hockey man kan tänka sig, så vi får se om han kommer hit eller o han kollarhockey med pappa.....


Ha en underbar kväll.....


Mys, tänd massor med ljus och njut av livet!!

Kramisar

Icamamman

    

Av Cim - 12 oktober 2010 20:52

Jamen titta här då, jag är tillbaka... Två gånger samma dag... TJOHOOO!!!!

Tänkte försöka få in några kort på mina bebisar...

  

Bella (Gosan) i lilla lådan som hon åkte hem i...

  

Gott med mat...

  

Duktig att gå på lådan hon också... (tack o lov!!)

  

Boston har vuxit till sig o blivit stora karln!!! Vacker som få!!! Ser reslig o fin ut i mina ögon.....

  

Också duktig att gå på lådan!!!


Det har hänt en del sen sist, men inget absolut sådär...

Kretaresan var underbar, förutom att jag var förkyld o hostade hela nätterna... Men det gick bra trots allt, brun blev jag o kul hade vi...

  

Brun semesterfirande Icamamma...

  

Del av hotellområdet på kvällen...

  

Utsikt från favoritrestaurangen


Imorgon ska jag vara i spelbutiken, då börjar jag 06.30, så nu börjar det bli dags att kanske tänka på refrängen!

Jag hoppas ni tittar in o skriver en rad här, hoppas verkligen jag har motivation och kommer igång med bloggandet igen...


Natti natti-kramar

Icamamman


Skapa flashcards