icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

God kväll i stugorna!!

Av Cim - 9 mars 2010 17:51

Här är jag, trött som få, har jobbat idag från 7.00 till 15.30, känner mig helt tom!!! Hade kassapass till 13.30 ,men fyllde sedan på cig o snus i automaterna, sen gjorde jag nya rastscheman och satte ut i kassorna. Det tog sin lilla tid...

Har varit hemma ca en timma, pratade med arbetskamrater och handlade innan jag drog. När jag kom hem var sonen här med en kompis, de var ute o spelade bandy, sköt mål på varandra... Det är deras stora hobby...

Sen kom sonens pappa o hämtade dom nyss vid 17.30 Jag har diskat och skurat diskbänken, med handskar på, eftersom jag har såna problem med mina händer, självsprickorna avlöser varandra på löpande band. Men som läkarna säger, jag får lära mig att leva med det... Tror banne mig att det satt sig på naglarna lite också, för även om jag varit negelbitare när jag var ung, så har jag nu inte bitit på länge länge, men de går bara av nu, flisar sig o så... Orkade inte hålla på att göra tippar på mig själv i längden, tröttnade på att det inte blev det perfekta resultat jag ville ha, så nu har jag bokat tid för att gå iväg och göra tippar hos en tjej på torsdag. ÅÅÅÅÅHHHHH vad skönt det ska bli!! Jag lider verkligen av att se ut som värsta nagelbitaren på händerna, speciellt som man sitter i kassan o visar händerna varje dag!!

 

NU ska jag vila lite, in skalle är trött o tom!!!!

 

Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman

 
 
Ewa

Ewa

9 mars 2010 21:13

Jag använder oxå handskar när jag städar, diskar och skurar dels för att jag blir så torr om händerna annars och dels för att skydda naglarna. Man slipper att komma i kontakt med allt som är mindre mysigt.... ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
soffie

soffie

9 mars 2010 22:30

va kul att få naglarna fixade det har aldrig jag fått jag tvättar mina händer så ofta så de skulle aldrig bli snygga då,
har bacillskräck å jobbar på dagis hur tusan går det ihop:)
kram

http://www.soffie69.blogg.se

 
Gabbi

Gabbi

10 mars 2010 06:20

Va härligt!!!!
Då slänger du ut en bild på fina händer sen då va? ;)

http://www.gabriellashorna.blogg.se

 
Diana

Diana

10 mars 2010 10:51

Det gör verkligen jätte mycket för utseendet med snygga naglar. Jag som är usk har nog världens bedrövligaste händer med, man tvättar ju dem en hel del. Men jag är lite snål för att lägga ut en 500 kr i månaden på tippar.... tyvärr.

http://www.decdia.blogg.se

 
Christina

Christina

10 mars 2010 14:39

Skönt för dig att få naglarna fixade.Min mamma hade också problem med händerna och fick alltid använda handskar när hon diskade.Sönt att jag inte ä'rvt de problemen.
Min lediga Onsdag idag.Hade lite partaj med jobbet igår så det är så sköööönt!

http://cinasvarld.blogspot.com

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

10 mars 2010 18:29

Va härligt med vackra naglar, jag minns en tid då jag hade egna klor...men oj det var när dinosaurierna levde på jorden ;) jag förstår att det är kul att va noga när man sitter i kassan.
SV: ja, jag vet, varför gööör man så? ursäktar sig... om det är någon som slutar läsa får dom väl göra det då ;) man överlever ju. kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
soffie

soffie

10 mars 2010 20:05

en goo kvällskram från mej till dej.säg till när du lägger ut bild på naglarna så jag ej missar dem:)

http://www.soffie69.blogg.se

 
camilla

camilla

11 mars 2010 08:00

Du hör väl vad vi säger;)....du lägger väl upp en bild på naglarna?
Ha en bra dag och kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards