icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Onsdag och det går i 180!!!!!

Av Cim - 17 mars 2010 17:25

Sonen är sjuk och har varit hemma hela veckan, rosslig som tusan i luftrören o lite förkyld... Jag har som tur är kunnat byta så jag inte jobbar kväll, skönare att komma hem till honom än att jobba till 19 som jag brukar göra...

Förra veckan kom ju den första kullen kaniner som jag tingat av, kolla länken nu, hur de ser ut nu, päls har de fått så de är riktigt söta... (skrolla ner ordentligt)

http://fylstakanin.se/AKTUELLA%20KULLAR%20MAPP/Kullarna2010/CoraDen1.html

Vet inte om det blir kanin ur denna kullen, då jag vill ha en isabellabrokad och uppfödaren M skrivit följande: 

"Ungarna har växt sig stora och är nu riktigt knubbiga vilket de ofta blir när det bara är 2 ungar i kullen. Den jag trodde var isabellabrokad ser ut att bli madagaskarbrokad......får se när den blir lite större vad den är."

Jag vet inte hur det funkar i såna fall, jag vill ju ha en isabellabrokad, men det vet ju M så hon får tala om för mig...

 

I tisdags kom kull nummer två, kolla vilka sötisar.

http://fylstakanin.se/AKTUELLA%20KULLAR%20MAPP/Kullarna2010/NinaPrinceCharming1.html

Kanske blir det annars ur den kullen, där fanns det ju också troligtvis isabellabrokad...

Har ni namnförslag, så mottages dessa tacksamt, även om jag redan har lite egna på gång... Har ingen aning om det blir en kille eller tjej, så kör på...

 

Imorgon är jag ledig, det ska bli underbart!!! Sonen är förmodligen hemma då också, så jag får sällskap, vi får se...

Sen jobbar jag 9-14.30 på fredag och är ledig i helgen, det är barnhelg...  På lördag ska vi nog åka till min bääääästa väninna A på lite fika, det ska i så fall bli otroligt kul, de byggde nytt hus o flyttade in i det för ett o ett halvt år sen och vi har inte varit där ännu... FYYYY på oss...

Söndagen blir det städning o tvätt som vanligt innan det är dags för en lååång arbetsvecka igen. Tänkte ta hjälp av maken att dammsuga och så tänkte jag att vi ska vattna blommor, torka golv, plocka ordning överallt, laga en god middag och sen bara ta det lugnt, kan inte stressa runt o hitta på saker o ting jämt, vi måste ta det lugnt också, vi jobbar såpass i veckorna att det inte är mer än rätt o nödvändigt att göra det.

 

NU ska jag mysa lite med maken o sonen, innan det blir mat. Ikväll blir det enkelt, chicky bits o pommes...

 

Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman

 
 
Carina

Carina

17 mars 2010 18:36

Jag har kollat in länkarna, vad söt dom är sedan dom fått päls, innan ser dom ju läskiga ut :)
Kramen

http://cinacarina.blogspot.com

 
Sabina

Sabina

18 mars 2010 14:28

Hej Cim!

Jo, kommer nog faktiskt ihåg dig ... Tror jag ... :D Trevligt att du hitta till mig!

Jag jobbar dessvärre inte kvar på Ica Maxi här i Kumla. Inget ställe som jag rekommenderar att jobba på faktiskt. :P

Ja visst ska jag hälsa till alla. Ska bli kul att se reaktionerna.

/Sabina

http://sabinamedf.blogg.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

18 mars 2010 23:41

Hm...jag ska fundera på namnförslag...återkommer ;) kram o må gott!

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Gabbi

Gabbi

20 mars 2010 06:44

Jisses....ja du har ju verkligen fullt opp...Men glöm inte att njuta å ladda batterierna ihop med nära å kära...
Lot's of love..

http://www.gabriellashorna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards