icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Tisdag...

Av Cim - 30 mars 2010 18:40

Vaknade av ett sms kl.06.00 Min kollega E som har igentäta ögon, påstår att hon ser ut som en uppsvullen pingvin typ..... Hon frågar om jag kan ta spelet idag, (vi kan morgonrutinerna o kan räkna kassor, göra lottredovisningar mm mm) ja jag svarar ju ja, inte sätter jag henne i klistret inte... Skulle ju börjat 10 o slutat 16, tänker att tjohooo jag får sluta 15 istället!!! (Trodde jag ja.....)

Kommer på efter en stund när jag gör mig ordning att jag sulle ju hämta sonen o skjutsa honom till mormor på vägen till jobbet..... FAAAAAN!!!!

Ja ja, det måste ordna sig, tänker jag o drar iväg... Från det att jag pratat med E till det att jag stämplar in på jobbet tar det 34 minuter, och då har jag 2 mil till jobbet o det är snorhalt ute!! Ja, allt ordnade sig, underbara kollegan E nummer 2 avlöser mig en stund i spelet så jag kan åka tillbaka o hämta honom o skjutsa honom till mormor.. Sen var det full fart hela dagen, paket som ska plockas upp, tidningar kom, ja herregud. Sen E som helst inte ville jobba imorrn heller så som hon ser ut, jag ordnar så det finns personal som kan jobba imorrn, i och med att jag har semester och helst inte vill ändra på det, men allt löste sig och jag kunde komma ifrån 15.45 alla fall.... *PUH* Vilken dag!!!!!!

Nu sitter jag och tar ett glas vin och skriver lite här, firar in min semester och mår allmänt bra!!!! Och vet ni vad???

JAG ÄR FÖRTJÄNT AV DET!!!!!! *asgarvar*

 

Nu har maken precis kommit hem från jobbet och vi ska mysa lite, fattar ni vad man kan längta på dagarna??? Gör ni det??

Läs mina frågor o svara, jag e nyfiken...

* Längtar ni efter maken/sambon på dagarna???

* Myser ni ofta???

* Har ni ofta/ibland egentid när barnen lagt sig eller så...?

* Hur länge har ni varit ihop//förlovade7gifta??

 

Jag längtar varje dag, vi myser JÄMT, vi ser till att ha egentid även om inte barnen bor här permanent för det behöver man och vi har varit ihop i 5 år, gifta i snart 3......

 

Kanske hinner jag med en bloggrunda lite senare o kommentera lite, annars måste det tyvvär sägas att det blir ett litet uppehåll för att vi åker till landet på torsdag, maken o jag, kommer hem på söndag (ingen dator... snyft!!!)

Jag har semster imorrn, ledig torsdag o jobbar fredag, ledig lör-sön o jobbar måndag... Måndag efter jobbet ska jag fixa min naglar igen, dags att fylla i dom så de blir snygga igen... Vill ni ha bildbevis???? *fnissar*

 

Puss på er mina vänner!!!!!

 

Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman  

 
 
Madeleine

Madeleine

31 mars 2010 12:35

Vad snyggt det vart. Duktig du är.

http://www.uskans.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards