icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Hej alla glada,

Av Cim - 4 april 2010 16:54

Detta inläg är skrivet lrdag (påskafton) eftermiddag,, men det trådlösa modemet ville inte vara med så jag får lägga in det nu när vi kommit hem...


Ett litet inlägg från landet, bad maken att ta med sin laptop från jobbet innan han åkte hit ut, men tror ni han kom ihåg det, nej inte direkt... Men idag åkte vi på en utflykt till staden där han jobbar, 20 minuters bilväg från lantstället, och passade på att hämta den samtidigt som han visade mig kontoret där, jag hade inte varit där förut... Det var jättetrevliga lokaler de hade där, förstår att maken trivs!!!

Ja, så nu sitter vi här i gassande sol på verandan, har precis ätit en baguette med köttbullar och rödbetssallad med ett glas rött till det och vet ni vad??? Jag skäms inte ett dugg för jag är påskledig, gick av 16.30 igår och börjar igen 07.00 på måndag...!!!! Åkte ut hit i torsdags, det var hela 3 grader varmt i huset när vi kom hit, veden maken köpt var sur, så värmen steg ju inte med rekordfart om jag säger så... Men på nåt sätt får man det mysigt ändå, eldar på så gott det går, tänder värmeljus i massor och sätter på alla element på full styrka, vi hämtade till och med svägerskans kupévärmare i hennes stuga och då blev det resultat direkt... På kvällen grillade vi, premiärgrillning utomhus, det var suveränt gott!!!!

Igår jobbade jag 11-16.30, mycket folk hela dagen, verkar vara många som inte handlat tidigare i veckan, även om vi haft mycket folk hela veckan... Märkligt!

När jag kom hem till landet hade maken dukat o gjort klart så vi åt lite påskmat faktiskt, lite av varje, lite öl o ett par snapsar... Gott i gott gott......

På kvällen tog vi det lite lugnt, hade tänkt att se Så ska det låta på ettan, men det visade sig att vi hade varken ettan eller tvåan så vi såg lit på slutet av Talang och sen på Solsidan, hur underbart är inte det programmet, tack så mycket för att det kommer en säsong till av det!!!! Maken somnade till lite, men jag väckte honom strax efter 22 eller så, då jag hörde skott i skogen, märkligt eftersom det inte är nån jakt nu och sen var det ju kolsvart ute.... Måste erkänna att jag blev lite skrajsen, för detta landet är in the middle of nowhere om man säger så... Efter ca 6-8 skott blev det tyst och sen hörde vi inget mer, konstigt detta!!! Det var för höga ljud för att vara påsksmällar, sånt vet min make, jägare som han är!!!! Men jag måste erkänna att det var lite läskigt och att jag mer än nåt annat ville åka hem... Men det lugnade ner sig ganska snabbt även om det tog en stund att somna...

Idag har vi som sagt varit o handlat lite, var tvungna att göra en liten utflykt bara...

Nu börjar det blåsa upp lite här på verandan, inte så skönt men så länge solen är framme så går det bra att sitta här... Till kvällen blir det lite påskmat igen, gott gott!!! Sen blir det Körslaget kl.20.00, ska bli spännande att höra ikväll, för de ska få sjunga egna låtar hörde jag på radion förut, Niklas Strömstedt skulle visst ta sin ”Om” om jag inte fel..... Vem hejar ni på???? Jag hejar på Kalle Moraeus, han e fan outstanding!!!! Ska bli kul att höra vad han tar för låt från sin repertoar.... Jag tycker det vore kul med låten ”Underbart” från Melodifestivalen... Samtidigt känns det som om vad han än gör så kan det inte gå fel, för det är svensk härlig musik som passar till att göra körmusik av, eller hur???

Imorgon blir det till att sova ut lite, sen packa ner allt som ska med hem, städa huset innan vi lämnar det och sedan dra oss hemöver... Ska även försöka komma ihåg att ta med våra sängkläder hem o tvätta dom... Vet ju inte när vi kommer hit nästa gång och det kanske blir midsommar, då är vi ju kvar några dagar och det är alltid skönt med rena lakan..

På vägen hem imorgon ska vi besöka svärmor på sjukhuset där hon kommer vara tillbringa lite tid efter att ha kapat foten, efter att ett sår inte ville läka och det verkar som om det beror på diabetes, lindrig sådan, men ändå. Ingreppet gjordes i måndags så det blir väl en liten stund på sjukhuset... Efter besöket hos henne så ska vi hälsa på svärfar som bor på ett äldreboende, jag vet inte när jag var där sist... Så det ska bli jättemysigt att besöka dom!!

På måndag direkt efter jobbet ska jag till goa A och fixa mina naglar, skönt, för nu syns utväxten ordentligt så det ska bli skönt att få dom fina igen... Det kostar lite pengar men det är det värt!!!

Just nu håller jag på att försöka logga in på Internet, men det funkar inte så bra, hatar detta. Även om jag vet att det är svårt att få kontakt härute, så blir man alla fall lite frustrerad, skulle inte ni bli det??

Nästa helg blir det ost och vinmässa på slottet i stan, det ska bli sååååå kul, som vanligt ska vi dit med våra bästa vänner P och I, startar detta med lunch hemma hos dom tillsammans med gemensamma vännerna C och G.... Längesen vi träffade dom, så det blir jätteskoj!!!


Kram, kärlek och omtanke

Icamamman


 
 
Gabbi

Gabbi

5 april 2010 10:21

Låter som en underbar helg i vilans tecken...

Ha det bäst!!

http://www.gabriellashorna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards