icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Godmorgon alla glada...

Av Cim - 22 april 2010 10:43

 Här sitter jag o bloggar igen, kan ni tänka er, två dagar i rad....

Var ju hemma o var förkyld igår, men när jag vaknade efter endast tre timmars sömn imorse kl.05.00 när klockan ringde, så insåg jag att det blir inget jobb idag heller... Taskigt med sömn o en skön huvudvärk, nej tack... Fick som tur var tag på min kassaledare vid 05.40 så han skulle försöka fixa nån som tog mitt pass.... Ja, jag sa att annars får han ju ringa för löser det sig inte så kommer jag in... Men jag hörde inget så det löste sig, sköööönt!!!!

Grått o mulet ute idag, men vad gör det, jag ska ju inte ut!!! Men visst är det skönare med sol, man blir ju om inte annat på mycket bättre humör....

  

Idag har som uppdrag frampå dagen när jag piggnat till, att skura kaninburen efter vår gamla kanin... Mailade Maria igår, ni vet uppfödaren till kaninen Boston, som är vår nya familjemedlem och som enligt planena flyttar hem till oss den 4 maj.. Hade lite frågor o så om den lille... Sen frågade jag om det var den 4 maj som gällde, med tanke på jobbtider o så, vill ju inte lämna honom för mycket i början, det blir säkert en del lukter o intryck att ta till sig för den lille krabaten... Men hon sa att han är kry o stor så det är inga problem för mig att få hem honom på helgen... Så om allt går som det ska o de är hemma så hämtas han hem lördagen den 1 maj!!!! Snälla håll tummarna för oss!!!!!

Så det blir till att ta tag i lite saker som jag skjutit upp lite, men det är inte ”bara” att rensa undan Snutt´s (vår gamla kanin) saker, mat o annat liksom.. Och ni som känner mig vet hur blödig jag är och hur otroligt fäst vid Snutt jag var (är), vilket inte gör saken lättare... En grej jag funderat på, är var jag fick namnet Boston ifrån... Det bara satt i min hjärna en dag, för jag hade namnet Porsche först... Men nu när man ser honom så är han en Boston..... Och Gud ska veta hur mycket jag längtar efter att få hålla honom i min famn.....

  

Vad händer i era liv annars då? Här flyter det på, har lite tankar och planer men inget jag kan skriva här pga att det finns dom som läser här som inget ska veta än.....

Maken har varit borta sen igår och det är så himla tomt här hemma utan honom, åh vad det ska bli skönt när han kommer hem ikväll... De slutar runt 14.30 i Linköping och sen har han runt 11 mil hem och ska handla med sig lite mat hem, han ska laga nåt gott åt oss ikväll, vilket jag ser fram emot... Har jag tur är han hemma runt 17.30-tiden

På lördag bär det alltså av med Cinderella (Viking Line´s båt) och det ska bli kanonskönt!!

Har kollat av taxfree-listan på hemsidan, men de har inte allt där, jag hoppas på att kunna hitta J Lo´s Glow bodylotion som jag skrev igår, den är fantastisk!! Köper den istället för parfymen, ja beroende på priset då, men tror det skiljer en hel del på parfym o lotion...

  

Det är ju min jobbarhelg, men tog ledigt lördag o semester på söndag... Då förlorar man inte såå mycket...

Nu ska jag ta mig en bloggrunda o försöka mig på att kommentera hos er.....

Kram, kärlek och omtanke

Icamamman

 
 
maria

maria

22 april 2010 19:02

Hoppas du kryar på dig nu :)

Kram kram

http://www.forsnetblogg.se/Maria

 
Ingen bild

Camilla

22 april 2010 19:23

Hej på dig

Här hemma har vi fått en ny familjemedlem hamstern Petter.

Kram Camilla

 
Gabbi

Gabbi

23 april 2010 07:29

Tjingeling!!!
Hoppas du å maken får en fin tripp!!!

Kram

http://www.gabriellashorna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards