icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Cim - 25 januari 2010 16:27

     ... betyder jobb 7-13.30 Trodde fan det var ett skämt när klockan ringde kl.5 imorse!!!! Ja, jag kan ju säga det att jag kom upp 05.35 typ... Då brann det i häcken på mig... Brukar åka 05.55, då hinner jag kolla tidningen lite snabbt och hämta nya Icabladen för veckan o dammsuga mattan som ligger på mitt ansvar på måndagen... Ja ja, jag hann  allt utom dammsuga mattan men det gör inget om man dammsuger efter att man öppnat butiken.

Gjorde det jag skulle, plockade godis, tog hand om kunder och så, nästa personal kom 9, en supermysig tjej som är urkul, verkligen!! Har varit på henne lite idag om att starta en blogg och gör hon det får ni lova att läsa den, hon är superkul!!!  

Min kompis Madde har också hon flyttat hit.. Skitkul!!! Våra söner är födda med 6 timmar och 10 minuter mellanrum, hennes son är född den 3 januari kl.17.52 och min son den 4 januari kl.00.02 Vi lärde känna varandra i maj 1998, så det är ett tag sen...   

Handlade lite mat på jobbet innan jag åkte hem, sen åkte jag till köpcentrumet som ligger på vägen hem till oss... In där o köpte mascara, ögonskugga, lösnaglar (tippar som jag fixar själv i väntan på att mina egna ska växa ut igen) och ett lack på Lindex... Sen in på apoteket och köpte nässpray, efter det in på Gina Tricot där jag hittade en supersnygg klänning för 149 kr som jag kostade på mig... Efter det gled jag in med bilen vid Blomsterlandet där jag hittade tre gröna växter som jag piffade upp vardagsrumsfönstret med...

Bilder om ni vill se:

 

  

Såååå snygg klänning, gud va nöjd jag är!!! 

   

Lite grejs att (försöka) göra sig vacker med...

   

Snyggt i vardagsrumsfönstret!

Vilken dag, känner mig tillfreds och nöjd med allt... Nu väntar jag bara tills maken kommer hem, längtar som alltid efter honom och mera speciellt när jag vet att han är på väg hem. Ikväll blir det kyckling o lite pommes till Guldbaggegalan kl.20 Sen blir det sängen... Imorgon jobbar jag i kassan 14.30-19, men ska dit o börja redan vid 12 för att hinna fylla på automaten med cigaretter, det är mycket tomt efter helgen... Och har jag tur hinner jag äta innan jag börjar i kassan också.   


Ja nu ska jag kika runt lite hos er mina godingar, så ses vi imorrn igen om jag hinner...

 

PS. 

Jag fick tre såna här igår, TACK älskade vänner!!!

Med denna award kommer ansvar. Ansvaret att göra vad som krävs för att få behålla denna award.

- Lägga in awarden på sin blogg
- Länka till den man fått den av
- Berätta sju saker om sig själv
- Välj sju bloggar att skicka den till
- Länka till dessa bloggare
- Lägg en kommentar i deras blogg om att dom har fått en award

 


Så var det det här med sju saker om sig själv. Ja ni, vad finns det som ni inte redan vet om mig?

  1. Sextiotalist – född någon gång mellan 1960-69
  2. Ääääälskar matematik
  3. Jag bet på naglarna tills jag var en bra bit över 20
  4. Gillar tekniska saker, som att installera o greja
  5. Har tränat travhästar i tonåren
  6. Gillar att meka med bilar
  7. Älskar det ockulta/andevärlden o så

 

Så var det den lilla detaljen med vem man ska skicka vidare utmärkelsen/utmaningen till. Svårt när det bara är sju man ska välja. Men okej, jag väljer dessa sju:

Gabbi

Sofie

Helena

Mezzie

Miranna

Malin

Mira

 

NU är jag klar, herregud vilket inlägg, hoppas ni orkade läsa ända hit...


Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards