icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Cim - 27 januari 2010 22:17

Slutade 19 ikväll, handlade lite innan jag gick därifrån och när jag kom ut på parkeringen undrade jag var f-n min bil hade tagit vägen... Där jag ställde den var det bara en stoooor snöhög, men om jag verkligen stirrade o koncentrerade mig så såg jag något som påminde om färgen på bilen... Jaha, den var UNDER all snö!!!!! JIPPIE... *not*Det blev till att skotta o f-n vad ont i händerna jag fick , vantarna låg i min bil, hade ju makens idag..

 

När jag kom hem åt min make och jag lite kycklinglår och lite skinkcrepes, ja jag vet, en salig blandning men vi var sugna på det och sådär lite lagom bara...

Jag har tagit mig ett glas vin, lillördag som det är, och fyra bitar av en 200 grams Marabou mjölkchoklad och 4 bitar ur en Centerrulle... Gud vad gott det var!!! Imorgon är jag helledig, därav kunde jag unna mig ett glas rött, så det står stooorstädning på schemat... Ska bli sååå underbart, våtdamma överallt, göra blommorna fina i fönstren när man ändå är där o petar, skaka alla dukar, dammsuga o torka alla golv... Ska även ta o plocka ur sängkläderna i våra sängar, tvätta o tumla, för at bädda rent igen så sover man sådär himla gott... Sonen kanske kommer hit efter skolan ett tag, för pappan är på begravning, sonens gammelfarfar dog för några veckor sen.

 

Sen när jag är klar med städning o tvätt hoppas jag att jag fått adressförslag på en blogg till en jobbarkompis, en superrolig tjej...   

 

Sen vill jag säga stort TACK till alla nya o gamla vänner som läst o kommenterat härinne de senaste dagarna, jag är så glad och det är sååå kul med ny blogg, så det vet ni inte!! Så mycket besökare som jag haft här hittills vet jag inte när jag hade sist på min gamla blogg..   

 

På fredag blev det ändrade jobbtider, skulle jobbat i kassan 12-19, men en arbetskamrat måste vara hemma med sin sjuka dotter, så det blev 9-18 istållet, varav 9-15 i kassan och sen en rast 15-15.30, och resterande tid (15.30-18) jobbar jag i spelbutiken där vi har tips, trav, post mm... Kul att kunna alternera!!

 

NU är jag nyiken på vem du är som läser här...

Hur gammal är du?

Har du barn o man/sambo?

Vad jobbar du med?

Hur hittade du mig???

 

NU... Ska jag besöka sängen, där jag ska läsa lite innan ögonen trillar igen...

Men först ska jag rätta travet min chefs fru och tippade idag...

Vinner vi så berättar jag det imorron...

 

God natt alla kära!!

 

Kram, kärlek och omtanke

    Icamamman

Av Cim - 27 januari 2010 10:20

Åh vad jag är glad, har så mycket nya vänner o massor av läsare på min nya blogg här!!! O kommentarer får jag också så jag sprudlar av glädje, jag är så glad att jag böt portal... HÄR trivs jag!!!   Ursäkta tjatet!!!

 

Gick upp före min sjuka make på morgonen, strax före halv 9... Gjorde mig ordning och klädde på mig, sen satte jag mig och gjorde det bästa jag vet... Nej, mina vänner, inte bloggade jag inte.. Jag betalade alla räkningar. Både våra egna och svärföräldrarnas... Ja, vi sköter det åt dom, inte lätt att hålla ordning på allt när man blir gammal...   Nu har maken och jag ätit lite sen frukost och jag ska strax bege mig till jobbet. Men jag lovar att återkomma ikväll, det blir en sväng här innan det är nattedags...   

 

Maken hälsar och tackar för era hälsningar om krya på dig, han är väl ungefär som igår, men får vila vila och vila idag också...

 

Nu ni, avrundar jag här men ser fram emot att läsa hos er och kanske ha några kommentarer att läsa när jag kommer hem...

 

Massor av kramar, kärlek och omtanke

  Icamamman

 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards