icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Cim - 26 januari 2010 21:03

Och man är hemma... Slutade jobbet kl.19, så jag var hemma ca 19.30, skönt!!! Har ätit soppa o smörgås, sen avrundade jag det med lite chips och dip... Ja nu sover man väl som den lilla gris man är...   

Imorgon är det jobb 12.30-19, men åker dit till ca 11 för jag måste beställa tobak, är ju ansvarig för det...

Maken har legat nästan hela dagen, bra det för det är bästa medicinen...

Imorgon är dagen då makens barn alltid kommer o sover över varje vecka, men vi får se hur det blir, antingen kommer de med buss till mitt jobb o åker med mig hem eller så hoppar vi över den här veckan, för risken är ju också att de blir sjuka... Så vi får se vad det blir...

Nu ska vi nog snart ta o knyta oss, skönt om  man kan komma i säng i hyfsad tid nån gång i veckan, vi är taskigt dåliga på det!!!

När kommer ni i säng på kvällarna????

 

Nu ska jag ta mig en liten bloggrunda o se vad som hänt idag, lovar inte att kommentera, det gör jag imorrn kväll om jag hinner...

 

GOD NATT ALLA MINA VÄNNER!!!

 

Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman

 

Av Cim - 26 januari 2010 10:42

Så har man då gjort lite nytta, storstädat städskåpet, vilket är för litet för att ha dammsugare etc i, men mycket annan bråte går det in... Men nu är det fint o städat, känns skönt!   

Sen har jag diskat undan efter igår, skurat diskbänken och gjort snyggt i köket, gud så härligt att få till det innan jobbet. Och så har jag duschat och tvättat håret, känner mig som en ny människa!!!     Blåst håret o målat till mig lite, ojoj... Har använt min nya mascara och min nya ögonskugga, gud så skönt att slippa blöta på mascaran när man ska använde den eller vad säger ni??? *mohahaha*

 

Maken har åkt på det skiten jag hade förra veckan, då jag var sängliggande för första gången på jag vet inte när. Nu ligger han och är dunderförkyld, har ont i huvudet och är supermatt. Stackarn...    Ska bädda ner honom ordentligt innan jag drar till jobbet.

 

Börjar nu rota mig med denna blogg, gillade den superskarpt redan från början men det blir bara bättre och bättre faktiskt... Jag hoppas det är så att några hänger med mig från min gamla blogg, annars kommer jag sakna er massor!!!   

 

Ikväll blir det lite sparrissoppa och smörgås när jag kommer hem. Till det tittar vi nog på "Mästarnas mästare" och tar det lugnt. Maken är nog trött o kryper till kojs tidigt men jag sitter nog o tittar på tv lite, kanske en film eller så, jag börjar ju inte förrän 12.30 imorrn...   

Annars kan det nog bli att läsa lite, började på en ny bok i förrgår, och nu har vi ju stereo i sovrummet, så man kan sätta på radion lite tyst, det är skönt tycker jag, när man lägger sig... Lite soft musik...


Nej ni nu ska jag börja göra mig redo för att åka...

Hoppas ni alla får och  har en underbar dag!!!

 

Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards