icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Cim - 29 januari 2010 22:13

Ja ni vilken morgon jag hade...

Börjar med att berätta att när jag kom hem efter att ha skjutsat sonen igår så kom plogbilen så jag kom inte in till vårt garage. Pratade med maken i telefonen o han sa, ställ bilen på parkeringen så kör jag in den åt dig när jag kommer hem... Ska ändå skotta vid våra garageportar...

Kanon tänkte jag... Sen när maken kom hem, mycket riktigt, han hämtade spaden o sopborsten samt min bilnyckel o gick o fixade allt...

Kvällen gick o sen la vi oss, läste o lyssnade lite på musik...SKÖNT!!!

Imorse kom maken o sa hej då, när han skulle åka, jag snoozade 10 minuter sen gick jag upp.... Gjorde mig klar o tänkte vid 8.05 att nu drar jag iväg så hinner jag ta en kopp kaffe innan jag börjar också... (09.00)

Säger hej då till kaninen, ger honom en godis o går ut, låser dörren, kliver iväg till garaget, låser upp det, går in o ställer mig bredvid bilen, sticker ner handen i kappfickan, o känner... INGENTING!!!! Var i helvete är min bilnyckel???? Funderar snabbt som f-n o tänker har jag bytt kappa, har jag lagt av mig nyckeln inne (o i så fall varför i h-vete då).. Tills jag kommer på... MAKEN körde in min bil i garaget igår, och efter det sopade han o skottade runt portarna, stoppade naturligtvis ner min nyckel i sin ficka o sen glömdes det bort... Ringde maken, som gulligt blev glad när jag ringde, men jag sa bara hej, har du min bilnyckel... Oj, förlåt älskling, det glömde jag bort, men lilla vän vad gör vi nu... Jag sa bara att jag måste ringa jobbet, hör av mig sen.. Fick tag i en kollega som visste att en annan kollega som bor 5 minuters bilväg från oss, också började 9.. Fcik tag i henne och tjooohhooooo, jag kom också till jobbet i tid.. Till min stoooorq glädje slutade hon också 18.00 så jag kunde lifta hem också.  Något annat som var positivt var att hon skulle till systemet innan hon åkte hem, vilket resulterade i att jag köpte några öl till min maken, några cider till mig och ett gott Rioja-vin till maten ikväl...... I övrigt var det kaos på jobbet, lönevecka och ojojoj vad folk, men kul!!!!!! Trivs när det är så, även om man känner sig mer dun i huvudet än vanligt efter en dag som idag...

Nåja, det var min dag, hur har er dag varit???

 

NU är det snart röstningen på Lets Dance, ville bara in och önska er alla en underbar natt.

Imorgon jobbar jag 10-15.15, sen blir vi hämtade av makens bästa vän kl.16, ska hem till dom och ha en skön kväll, med goood mat (hans fru är i särklass bäst på mat) och sen lite gott att dricka o lite TP (Trivial Pursuit) efter det... Så nu blir det ingen bloggning förrän på söndag...

 

Kram, kärlek och omtanke

Icamamman

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards