icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Cim - 28 januari 2010 18:06

Men jag är helt slut, känner mig helt väck...

Jag avslutar nog bloggning för idag... Ja, jag lovar inte det, kanske hinner jag ett till, men vi får se... Hoppas ni saknar mig lite alla fall...

 

PÖZZ på er...

 

Kram, kärlek ochomtanke

  Icamamman

Av Cim - 28 januari 2010 17:24

Ojojoj nu har jag ont i ryggen!!!!!

Ja nu är allt på min attgöra-lista avklarat... Jag har till och med skjutsat iväg sonen till hockeyn, hans pappa är lagledare/materialare i ett A-lag där vi bor men pappan är idag på begravning och lite andra ärenden varför sonen ville vara här efter skolan. Men det blev lite långsamt med en mamma som bara städade, så han bad om skjuts till hockeyn, tycker naturligtvis det är lika kul där utan pappan. Han kan nog nästan lika mycket som pappan i det fallet, bryna skridskor o allt vad de gör.... Sen skulle han gå hem till pappan o vara där tills pappan kommer hem. Ja, även om han är 14 år så känns det konstigt, han frigör sig mer och mer, men vad f-n han är ju min lilla kille....    Nej visst nej så får jag nog inte säga... *men jag viskar ju bara...*

Maken tog sig till jobbet idag, men det var nog minst en dag för tidigt... Hade ett viktigt möte som inte kunde skjutas på... Ja ja så nu får vi se vad som händer imorrn om han är hemma eller hur han gör.   

Ja, jag ska jobba likadant pass som förra fredagn, vet inte om jag skrivit det. 9-18, varav 9-15 i kassan, sen lite rast och vidare 15.30-18 i spelbutiken, passar mig som handen i handsken... Som jag sa häromdagen, det är kul att alternera...


På förmiddagen idag hade jag ett underbart kul samtal med sötaste Mira på msn, gud vilken mysig o kul tjej det är. Vi har träffats en gång IRL och hade skiiitkul!! Hon och hennes son "Lilleman" var o hälsade på oss, det var kanonmysigt!!!

Det började med att hon förhörde mig om när vi skulle gifta oss, kyrkan o vart festen skulle vara etc. Jag mitt jä-la nöt fattade ingenting men när bröllopsmiddagen gick av stapeln och jag gick o tittade på presentbordet bara by-the-way så stod det en bukett som var det vackraste jag sett, från ja just det... MIRA!!!!!!! Ja efter det så var vi bara själsfränder liksom, hörs av så ofta vi är inloggade på msn (vilket blir ofta), och just nu skulle jag vilja att vi ses imorrn... MEN det är en bit mellan oss... Tur det finns msn och webbkamera...

Titta bara så vackra blommor hon skickade...

  

 

Ja som sagt, nu är jag nöjd och glad, har ett underbart vackert hem nu, maken är på ingång, som jag längtat så efter hela dagen, som vanligt... Ja inte kan man tro att vi varit tillsammans i drygt fem år o snart gifta i tre... Vi saknar varandra så fort vi är ifrån varandra, även om egentid som den jag hade idag är underbar... HAN är min stooora kärlek i livet, verkligen!!!

 

Må er kväll bli underbar och kärleksfull, det blir min, för nu är maken snart inne... (Skottar vid garaget...)

 

Kram, kärlek och omtanke

Icamamman

 

Av Cim - 28 januari 2010 14:46

Att göra listan idag:  

* skotta en fin gång utanför oss

* våtdamma hela huset

* duscha alla blommor

* bädda rent i våra sängar (alltså tvätta o tumla våra sängkläder)

* tvätta en mörktvätt och tumla

hämta sonen på skolan

* städa köket

* vattna på blommorna lite efter duschen

* dammsuga

* torka golven

* städa åt kaninen

* duscha

Ja nu vet ni vad jag roar mig med och varför jag inte blggat mer när jag är ledig!!!

Återkommer, mina vänner!

Kram, kärlek och omtanke

Icamamman

 

UPPDATERAD KL.15:49

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards