icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Cim - 24 januari 2010 21:05

Ojojoj, nu har man fixat till tv-bänken som blev kanoooonbra, TACK ANETTE, du är världens bästa och underbaraste vän!!!! Hälsa o tacka maken också, han är inte så dum han heller......

Kolla så himla bra det blev...

  

Guuud å nöjda vi är, maken och jag!!!

 

O så här såg det ut när vi skulle grilla sten igår...

  

På bilden är det min son och maken...

 

Idag har vi varit iväg o köpt en webbkamera, kul att kunna se alla bloggisar som man har kontakt med på men o så.. 129 kr, helt överkomligt... Så nu sitter jag o pratar med underbara Mira på msn, med webbkameran på... Guuud vad jag saknat den tösen, fick tårar i ögonen när jag såg henne...... PÖZZ MIRA!!!! DU e bäst o imorrn kl.11 tänker jag på er så mycket jag bara kan, det vet du!!!

 

Sonens lag i hockey här i stan förlorade idag, jag har glömt siffrorna, men det var skit!!!!  

 

NU = snart läggdags, klockan ringer ca 5 imorrn bitt, börjar 7........

TJOHOOOO vad kul!! MEN jag slutar 13.30, så vi kanske kan ses här eller på msn???

 

Ha en underbar kväll/natt, för det ska jag ha!!!!!!

 

Kram, kärlek och omtanke

Icamamman

Av Cim - 24 januari 2010 14:01

Jaha, då var det snart slut på ledigheten då... Ser redan fram emot torsdag som är min lediga dag, då står det storstädning på schemat, det är vad jag gillar att göra när jag är ledig... Nu är det dessutom dags, har bara städat ordentligt en gång efter jul. Vill ha ordning och reda omkring mig!!!

Snart kommer väninnan Anette och levererar en tv-bänk, ska bli spännade...

Jag har nyss skjutsat sonen till pappan, lite tidigare än vanligt då de skulle på hockey. Pappan är lagledare/materialare i a-laget i ishockey i staden där vi bor. Makens barn blir hämtade av mamman ca 14.30, också tidigare än vanligt, men så kan det bli ibland.   

Sonens innebandymatch gick kanonbra igår, de vann med 3-2... Ja, de visade verkligen kämpatakter igår, vilket var bra för de var utan två jätteduktiga spelare som var bortresta. GRATTIS KILLAR!

Nästa match på lördag...

Idag gjorde jag en stek till middag, med kokt potatis, riktig gräddsås och gurka, gele och syltlök.. Vi åt som hästar allihopa. Kanongott!! Tycker om att göra lite extragod husmanskost på söndagar, speciellt när barnen är här.   

Igår grillade vi sten, som jag skrev om o la in en bild på vad det är den 22 januari, gud så gott det är. Vi grillade tigerräkor, paprika, lök, färska champinjoner, kyckling och fläskfilé... MUMS!!!

Efter maten ledde maken in mig i tv rummet där jag fick lägga mig i sofan med en filt över benen o vila, gud så skönt det var. Jag lekte då lite med min nya mobil, måste ju lära mig den ordentligt... Men jag har ju alltid haft Nokia och tänker inte byta märke, för de är så logiska, mycket är nytt och fräscht, men ändå uppbyggt på samma sätt. Skiiitkul!

NU ska jag ta mig en bloggrunda tror jag, medan jag inväntar Anette med tv-bänken...

Kram, kärlek och omtanke

Icamamman

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards