icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Cim - 31 januari 2010 14:04

Och jobb väntar, börjar 16.00 och slutar 22.15 Imorgon börjar jag 7.00 vilket är lite tokigt med tanke på att man stänger på söndagen o öppnar på måndagen, det blir liksom bara hem o sova o upp igen... Men det går, man vänjer sig, bytte ju jobbarhelg nyligen så det är bara andra gången jag har detta på schemat.

Grejen är att när jag kommer hem ca 22.45 är jag som nån jä-la duracellkanin, uppe i varv som tusan, men nu idag har vi ställt in en tv med inbyggd video (ja vhs...) i sovrummet, så jag ska inte sätta mig vid tv-apparetn i tv-rummet o fastna i nån film utan lägga mig i sängen o se nån gammal film, vi har massor av gamla VHS som vi inte sett på flera år... Tror jag varvar ner bättre då... Ja, den som lever får se...   Batteriet i kameran tog slut nyss så jag får visa er bilden på tv i sovrummet en annan dag... Men det blev kanonbra!!! Maken tyckte detsamma... Tv:n fick vi av en av makens bästa vänner i samband med att de flyttade från hus till lägenhet, + att vi fick en 32 tums widescreen-tv med tillhörande tv-bänk som dottern har i sitt rum.   

Igår var vi hos våra bästaste vänner, åt goood mat och drack gott... Avslutade med TP som vanligt och som vi tjejer vann!!! *mohahaha*

Karlarna startade kvällen (eftermiddagen) när vi kom dit med bastu och sprang ut i snön o rullade sig i bara badbyxor... Kolla...

Ja, när kom vi i säng då??? 03.40

Mmm, så det blev en god brunch istället för frukost, stekt prinskorv, bacon och ägg, yoghurt och en smörgås och en balja kaffe... GOTT!!!

 

Så var det "barnvecka" den kommande veckan, så det kanske inte blir lika mycket bloggande som det är när man är barnledig, det är mycket aktiviteter, skjutsande o läxläsning... Bara så ni vet och så att ni inte överger mig...

Jag har också fixat till så att jag har en gästbok där man gärna får skriva ett par rader eller mer...

 

NU, ska jag gör mig redo för jobb, stryka skjorta, måla mig och sätta upp håret som jag inte orkade tvätta idag...

 

Må så gott mina vänner!!!

 

Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards