icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

God söndag på er!

Av Cim - 24 januari 2010 14:01

Jaha, då var det snart slut på ledigheten då... Ser redan fram emot torsdag som är min lediga dag, då står det storstädning på schemat, det är vad jag gillar att göra när jag är ledig... Nu är det dessutom dags, har bara städat ordentligt en gång efter jul. Vill ha ordning och reda omkring mig!!!

Snart kommer väninnan Anette och levererar en tv-bänk, ska bli spännade...

Jag har nyss skjutsat sonen till pappan, lite tidigare än vanligt då de skulle på hockey. Pappan är lagledare/materialare i a-laget i ishockey i staden där vi bor. Makens barn blir hämtade av mamman ca 14.30, också tidigare än vanligt, men så kan det bli ibland.   

Sonens innebandymatch gick kanonbra igår, de vann med 3-2... Ja, de visade verkligen kämpatakter igår, vilket var bra för de var utan två jätteduktiga spelare som var bortresta. GRATTIS KILLAR!

Nästa match på lördag...

Idag gjorde jag en stek till middag, med kokt potatis, riktig gräddsås och gurka, gele och syltlök.. Vi åt som hästar allihopa. Kanongott!! Tycker om att göra lite extragod husmanskost på söndagar, speciellt när barnen är här.   

Igår grillade vi sten, som jag skrev om o la in en bild på vad det är den 22 januari, gud så gott det är. Vi grillade tigerräkor, paprika, lök, färska champinjoner, kyckling och fläskfilé... MUMS!!!

Efter maten ledde maken in mig i tv rummet där jag fick lägga mig i sofan med en filt över benen o vila, gud så skönt det var. Jag lekte då lite med min nya mobil, måste ju lära mig den ordentligt... Men jag har ju alltid haft Nokia och tänker inte byta märke, för de är så logiska, mycket är nytt och fräscht, men ändå uppbyggt på samma sätt. Skiiitkul!

NU ska jag ta mig en bloggrunda tror jag, medan jag inväntar Anette med tv-bänken...

Kram, kärlek och omtanke

Icamamman

 
 
Sofie

Sofie

24 januari 2010 15:38

Så du har bytt blogg?
Jätte fin! Vart du less på blogg.se? ;-)

Kram på dig!

http://www.sgradin.blogg.se

 
jennifer

jennifer

24 januari 2010 17:14

hej. Fin blogg du har! Kolla gärna in min och följ mig via bloglovin! hör av dig om du hittart intresse och hör av dig om du lägger till mig, för då lägger jag gärna till dig också!

http://WWW.INTEKLOKIHUVUDET.BLOGG.SE

 
Bibbi

Bibbi

24 januari 2010 18:40

Ah, sonens lag vann med samma siffror som Modo. Kul!
Om du skulle få slut på rum att städa så har jag ett helt hus som skulle gilla en storstädning. Okej, jag skulle behöva några snickare också (sa jag att jag är gift med en byggnadsingenjör och jag jobbar på en byggfirma?).
Du har ett pris/utmaning hos mig.
Kramar
Bibbi

http://bibbisblogg.wordpress.com

 
Gabbi

Gabbi

24 januari 2010 21:22

Jag har något tilll dig hos mig ;)

http://www.mamsen71.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards