icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

God morgon kära vänner,

Av Cim - 26 januari 2010 10:42

Så har man då gjort lite nytta, storstädat städskåpet, vilket är för litet för att ha dammsugare etc i, men mycket annan bråte går det in... Men nu är det fint o städat, känns skönt!   

Sen har jag diskat undan efter igår, skurat diskbänken och gjort snyggt i köket, gud så härligt att få till det innan jobbet. Och så har jag duschat och tvättat håret, känner mig som en ny människa!!!     Blåst håret o målat till mig lite, ojoj... Har använt min nya mascara och min nya ögonskugga, gud så skönt att slippa blöta på mascaran när man ska använde den eller vad säger ni??? *mohahaha*

 

Maken har åkt på det skiten jag hade förra veckan, då jag var sängliggande för första gången på jag vet inte när. Nu ligger han och är dunderförkyld, har ont i huvudet och är supermatt. Stackarn...    Ska bädda ner honom ordentligt innan jag drar till jobbet.

 

Börjar nu rota mig med denna blogg, gillade den superskarpt redan från början men det blir bara bättre och bättre faktiskt... Jag hoppas det är så att några hänger med mig från min gamla blogg, annars kommer jag sakna er massor!!!   

 

Ikväll blir det lite sparrissoppa och smörgås när jag kommer hem. Till det tittar vi nog på "Mästarnas mästare" och tar det lugnt. Maken är nog trött o kryper till kojs tidigt men jag sitter nog o tittar på tv lite, kanske en film eller så, jag börjar ju inte förrän 12.30 imorrn...   

Annars kan det nog bli att läsa lite, började på en ny bok i förrgår, och nu har vi ju stereo i sovrummet, så man kan sätta på radion lite tyst, det är skönt tycker jag, när man lägger sig... Lite soft musik...


Nej ni nu ska jag börja göra mig redo för att åka...

Hoppas ni alla får och  har en underbar dag!!!

 

Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman

 
 
Anna

Anna

26 januari 2010 12:36

Jäpp! Hittade bilden när jag googlade,
men hann inte göra mer än så igår...
Vi drar ju igång med kalenderplåtningarna den här veckan och det är mycket som ska fixas och donas med + alla vardagsbestyr... :)

Kramen och ha en bra dag!!

http://miranna.se

 
Fru Evelina

Fru Evelina

26 januari 2010 15:20

visst är det skönt att få ordning i hemmet innan man ska iväg, så man kommer hem till ett rent hem!
Hoppas maken din kryar på sig och att du har det bra på jobbet!
kramar

http://happilyeverafter.se

 
Bibbi

Bibbi

26 januari 2010 19:17

Vad du var duktig innan jobbet då. Jag blir nästan, men bara nästan, avundsjuk.
Tänkte önska dig en trevlig kväll och så får du hälsa maken att han ska krya på sig.
Kram
Bibbi

http://bibbisblogg.wordpress.com

 
soffie

soffie

26 januari 2010 19:34

å va mycket bra du gjort,
ha en goo kväll

http://www.soffie69.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards