icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Åh härliga onsdag kväll...

Av Cim - 27 januari 2010 22:17

Slutade 19 ikväll, handlade lite innan jag gick därifrån och när jag kom ut på parkeringen undrade jag var f-n min bil hade tagit vägen... Där jag ställde den var det bara en stoooor snöhög, men om jag verkligen stirrade o koncentrerade mig så såg jag något som påminde om färgen på bilen... Jaha, den var UNDER all snö!!!!! JIPPIE... *not*Det blev till att skotta o f-n vad ont i händerna jag fick , vantarna låg i min bil, hade ju makens idag..

 

När jag kom hem åt min make och jag lite kycklinglår och lite skinkcrepes, ja jag vet, en salig blandning men vi var sugna på det och sådär lite lagom bara...

Jag har tagit mig ett glas vin, lillördag som det är, och fyra bitar av en 200 grams Marabou mjölkchoklad och 4 bitar ur en Centerrulle... Gud vad gott det var!!! Imorgon är jag helledig, därav kunde jag unna mig ett glas rött, så det står stooorstädning på schemat... Ska bli sååå underbart, våtdamma överallt, göra blommorna fina i fönstren när man ändå är där o petar, skaka alla dukar, dammsuga o torka alla golv... Ska även ta o plocka ur sängkläderna i våra sängar, tvätta o tumla, för at bädda rent igen så sover man sådär himla gott... Sonen kanske kommer hit efter skolan ett tag, för pappan är på begravning, sonens gammelfarfar dog för några veckor sen.

 

Sen när jag är klar med städning o tvätt hoppas jag att jag fått adressförslag på en blogg till en jobbarkompis, en superrolig tjej...   

 

Sen vill jag säga stort TACK till alla nya o gamla vänner som läst o kommenterat härinne de senaste dagarna, jag är så glad och det är sååå kul med ny blogg, så det vet ni inte!! Så mycket besökare som jag haft här hittills vet jag inte när jag hade sist på min gamla blogg..   

 

På fredag blev det ändrade jobbtider, skulle jobbat i kassan 12-19, men en arbetskamrat måste vara hemma med sin sjuka dotter, så det blev 9-18 istållet, varav 9-15 i kassan och sen en rast 15-15.30, och resterande tid (15.30-18) jobbar jag i spelbutiken där vi har tips, trav, post mm... Kul att kunna alternera!!

 

NU är jag nyiken på vem du är som läser här...

Hur gammal är du?

Har du barn o man/sambo?

Vad jobbar du med?

Hur hittade du mig???

 

NU... Ska jag besöka sängen, där jag ska läsa lite innan ögonen trillar igen...

Men först ska jag rätta travet min chefs fru och tippade idag...

Vinner vi så berättar jag det imorron...

 

God natt alla kära!!

 

Kram, kärlek och omtanke

    Icamamman

 
 
soffie

soffie

27 januari 2010 23:51

vad roligt att ha ett jobb som aldrig är samma ,
jag bor i Karlstad 40 årig liten tant enligt mina barn,är särbo med den yngsta dotterns pappa,är utb.lärare lågstadiet men det finns inga jobb här så just nu jobbar jag på dagis en småbarnsavd,
tror du kikade in hos mej å jag kikade tillbaka,
Sov gott

http://www.soffie69.blogg.se

 
Madeleine

Madeleine

28 januari 2010 14:02

Hallå! kan inte komma som idag, men det vet du redan :), Onsdag eller torsdag nästa vecka börjar jag 16 och 15,30 så då går det inte heller, men vi får höras på mobilen om fika dag. Kram Madde. (du kan få fortsätta att städa hos mej oxå )

http://www.uskans.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

28 januari 2010 14:35

önskat att jag hade orkat det!! Haft problem med ryggen sen den 28/12 och får ta det lite lugnt!! Önskar dig en fin dag! Kramiz m

http://www.tidsoptimistens.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards