icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Cim - 9 februari 2010 18:38

Jag har idag roat mig med en kort bloggrunda, där jag hittade en utmärkelse hos Bibbi... Jag väljer att dela ut denna till vissa av er som läser här. I första hand till de som jag då vanligen läser hos.

 

Jag ger min utmärkelse till:

Bibbi: för att jag kände direkt att hon var en som jag, skriver när hon vill o kan, plus att hon verkar vara en skitkul tjej med båda fötterna på jorden!!

 

Mira: för att hon är min äldsta (inte till åren då!!) bloggvän som jag tycker så otroligt mycket om och som jag har träffat "på riktigt". Hon är den starkaste kvinna jag vet, efter allt hon gått igenom kan hon fortfarande ha ett tokroligt sätt, skämtar och går på, älskar sin familj över allt annat och äntligen äntligen har deras önskan gott i uppfyllelese, de ska få en liten bebis, LILLPRINSEN!!!

Jag älskar dig, Miravännen!!!

 

Miranna: typ samma som Bibbi, störtskön tjej med båda fötterna på jorden och tuuuusen järn i elden... Häääärlig!!!!!

 

Madde: min goda vän sedan 1998, sönerna vänner sedan de var två o ett halvt... HON är en vän i både vått o torrt o vet mer om mig än de flesta!!!!! Kram Madde, du är en pärla!!!

 

Dansbandsfrun: för att hon är den hon är, inget krusidull eller så... Bloggar när hon vill (kan) och delar med sig av sitt liv... En goooo tjej helt enkelt!!!

 

Ni andra ska inte vara ledsna, jag tycker sååååå mycket om mina bloggvänner, men kan inte nämna alla.....

 

Massor av kramar, kärlek och omtanke till er ALLA!!!!!

  Icamamman

Av Cim - 9 februari 2010 17:01

Ojojoj vad veckorna går fort, jag hinner inte med. Jobbat igår, idag, jobb imorrn ledig torsdag o jobb fredag-onsdag... TJOHOOOO!!!

Tur är att man trivs så in i vassen, så det blir inte tråkigt att jobba!!!   

Igår gjorde jag nåt gott, fräste purjolök, klippt bacon o strimlad lövbiff. Gjorde en vitsås med salt, peppar, vitlökspulver och en pressad vitlöksklyfta i, blandade i röran jag fräst o serverade med pasta penne, f-n vad gott det var. Komponerade ihop det i huvudet på jobbet under dagen och handlade med mig det jag saknade hemma när jag slutade. *viftar med händerna och känner mig smart*   


Ja, då var det dags för jobbarhelg igen, jobbar 10-15.15 i spelbutiken på lördag tillsammans med tokroliga kollegan J, ja han är kanon att jobba tillsammans med. Vi roar kunderna (och oss själva)med att nynna lite på melodier, sjunga svagt stämma eller bara ha kul. Alltid otroligt nära till ett skratt tillsammans med J.. TACK J!!!!

Sen har jag tagit ett pass i spelet på söndag åt J som behövde vara ledig. Så då jobbar jag 7.30-15.15 istället för min stängning 16-22.15, skönt att få en söndagkväll hemma. Så mitt pass tar kollegan J:s fru S, som också jobbar där. Trippelbyte nästan... Ja, rundgång alla fall..... Hängde ni med??? *asgarvar*

  Så om du läser detta J, så kan du väl klämma dit en kommentar???

Jag tror jag "vet" att du smyger in här ikväll... Det gäller naturligtvis också fru S om hon läser...   

Sonen och hans kompis har varit här och spelat streethockey en stund, skjutsade sen kompisen till hans pappa och sonen till pappan på hockeyn. Har nästan nyss kommit innanför dörren.  *PUH*

  
Maken är med kompisarna i golfhallen och tränar lite inför kommande säsong, sen fikar de väl lite efteråt, men det är han värd min underbara make, som åker många mil till och från jobbet varje dag (6 mil enkel resa)...

*älskar älskar älskar honom*       

Så ikväll blir det lite smörgås och té framför tv:n där vi ska se Mästarnas Mästare kl. 20.00...   

Är man mer hungrig så finns det Chicky Bits, det går alltid ner...   

 

På torsdag kommer min nya härliga arbetskamrat hit på kaffe, en tjej (kvinna) som hon behöver vi på jobbet, lite äldre (över 40 menar jag då bara...) och ansvarstagande. Just nu har vi haft lite för mycket ungdomar i mina ögon, typ 18-22-åringar och visst, det är bra, men inte för mycket. Får höra det från kunder också, och det är inget bra... Ja, A-M är en kanontjej i sina bästa år (precis som jag *asgarvar*) och vi fick superkontakt direkt. Så nu på torsdag är jag ledig och A-M börjar jobba 13.30 så det hinns gott o väl med en fika.   

 

Ja, eftersom ni inte fått nån uppdatering på ett par dagar så blev det kanske lite långt inlägg, men hoppas ni orkade läsa allt...

 

Massor av kramar, kärlek och omtanke

  Icamamman

Ovido - Quiz & Flashcards