icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Cim - 14 februari 2010 18:47

... som jag "snodde" från Dansbandsfrun

 

BRUKAR DU:

Titta på dig själv i spegeln: Slipper jag så e jag glad, skämt åsido, ja när jag sminkar mig!!

Gnälla: Inte ofta, tror jag…

Sova: Ja, på natten.

Ha ångest: Inte ofta vad jag vet.

Skada dig själv med flit: Ja, med min nässpray, bästa kompisen sen -95.

Drömma mardrömmar: Inte ofta…

Drömma sexdrömmar: ?????

Ta droger: Man kan ha roligt utan, om ni inte visste det…

Försöka vara annorlunda: NOPE

Klä dig i svart: Jättegärna

Gå i skolan: Nix

Röka: NEJ

Ha sex: Ja tack..

Ljuga: Vita lögner om det är akut.

Hata folk: Vem orkar????

Lita på folk: Ja, efter viss eftertänksamhet


VEM:

Saknar du: Min älskade underbara MORMOR!!!! Varje dag….

Vill du döda: INGEN

Rörde dig sist: Min make

Kysste mig sist: My Man!

Vill du kittla: ???

Kramade du sist: Maken, nyss.

Vill du prata med: Mormor, via ett medium

Skrek du på sist: Ingen aning…

Sårade dig sist: En s.k kompis.

Vill du bli galet full med:  Maken

Gjort dig riktigt glad senast: Maken

Fick du sms från senast: Cia, den gullungen

Ringde dig senast: Sonen

Är vackrast på jorden: Min son o min make.


HAR DU:

För många vänner: Nej, men dom jag har står mig närmare nu än förr när man hade fler.

Tvångstankar: Nope

Någon annan psykisk sjukdom: Knäpp, men det är väl rent allmänt liksom…

Någon fysisk sjukdom: Nope???

Någon skada: Tror inte det...

Färgat håret: Blekt slingor som en galning genom alla år...

Brutit några ben: Nej

Några piercings: Några extra hål i öronen om det räknas? annars NOT!

Egen dator: Yey!!!!

Bra självförtroende: Ja, det har blivit bättre med åren o nu sätter sig ingen på mig…

Kysst någon: Mmmm!!!

Haft sex: Typ…

Köpt kondomer: Nej, faktiskt inte!!

Sagt jag älskar dig till någon idag: Självklart!!!

Varit kär: Många gånger

Dumpat någon: Japp

Lämnat landet: Nope

Tuttat eld på nån: Nej inte ännu.

Gjort något olagligt: Ja.


HUR:

Går du: ??????

Svarar du i telefon: ”CIM”

Fördriver du tiden: Njuter av livet...

Mycket pengar har du: Så vi har mat för dagen, tak över huvudet o håller kronofogden från dörren… *asgarvar*

Tjänar du pengar: Ja, vad fan jag jobbar ju?

Ofta diskar du: Då o då, när inte maken hinner före…

Ofta städar du: JÄMT

Ofta träffar du din familj: Barnen varannan vecka, men släkten, alldeles för sällan!!!!


TROR DU:

Att du kommer bli något: Jag ÄR redan något.

På Gud: Ja

På rymdvarelser: Nej

Att folk tycker om dig: Ja jag hoppas det

Att fiskar kan tänka: Nej

Att du kommer leva länge: HOPPAS!!!


Gör den du också...


Kram, kärlek och omtanke

Icamamman


Av Cim - 14 februari 2010 18:14

  

Och jag jobbar INTE 16.00-22.15, tjohoooo!!!!!!

Nej jag böt med min käcka jobbarkompis J, och vars fru S skulle jobba mitt pass, men med massa sjukdomar o skit så jobbade hon sitt eget pass och underbara arbetskamraten A tog mitt pass o stänger butiken ikväll...... Ojojoj vilken dag!!!!

Ja ja, men underbara kassaledaren D och jag fixade det, som vanligt måste jag säga, ja vi tänker lika och har så lika tycke om personal och vilka som ställer upp o inte... Blir så besviken på de som inte ens kan svara i mobilen, det finns t.o.m de som inte ens har den på.... Ja ja ja ja.......

 

Nu ikväll överraskade jag maken med en lite present, han fick en liten go nalle och ett kort, i det kortet hade jag satt en utskrift av bekräftelsen på en prenumeration av "Allt om historia" som han verkligen älskar,gissa om den blev uppskattad!!!!??? Jag fick en svart ursnygg klänning/topp och ett kort där det stod att makens kärlek till mig växer mer och mer för varje dag som går... Hur går det till??? Vadå växer?? Kärlek?? Till mig??? Gud vilken ur-underbar make jag har!!!!!!!!Nu har vi haft en urmysig stund o bara suttit o pratat o tagit det lugnt. Maken har nu börjat med maten, det blir potatisklyftor (köpta) med Blossa-flamberad fläskfilé och pepparsås... GUD så gott det ska bli.....


Sen blir det lite alpint kl.19, med god mat till det, sen har vi bestämt att vi ska lägga oss i tid, se lite "Hjalmar" eller "Stefan och Krister", rensa skallen o garva lite...

Nu är det barnvecka som kommer, sonen kommer imorgon!!! (längtar redan...)

Idag har sonen haft innebandymatch, de vann med 6-2, sonen gjorde 5 assist till de 6 målen, det värmer en mammas hjärta!!! DUKTIG KILLE!!!!!

 

Ha en underbar alla hjärtans dags-kväll, mina kära vänner!!!


Kram, kärlek och omtanke

Icamamman

PS: Min arbetskamrat J, om du läser detta, då "kräver" jag en kommentar... *asgarvar*

Ovido - Quiz & Flashcards