icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Cim - 23 februari 2010 15:29

Är det någon mer än jag som tänker varje dag att nu kan väl vintern snart vara slut??? Vi har ju snö som skulle räcka i flera år, när smälter skiten bort??? Jag vill ha sol o värme, gröna gräsmattor, sätta ut blommor, göra ordning på uteplatserna och gå utan alla jä-la ytterkläder, vantar, kängor o gud vet allt... Kolla hur det ser ut här...

  

Detta möts vi av när vi öppnar vår dörr, efter att de varit här o skottat av taken igår...

  

Ser ni snön på taket till vårt sovrum (det vänstra) och sonens (det högra)...

BLÄÄÄÄÄÄ!!!!!!

  

Bakom trappan och snön finns dörren till "vårt"...

  

Lekplatsen på våran gård...


Nej nu vill jag ha lite vår o sommar, grönska så man blir på bra humör och så... Håller ni inte med????     

Fattar ni vad underbart det skulle vara???????


Har jobbat 7-13.30 även idag, fick ett pass från en arbetskamrat som skulle jobba på en annan avdelning, skönt att komma hem i tid för en gångs skull... Skulle ha jobbat 14.30-19.00

Maken har fortfarande inte kommit iväg från jobbet, han har nästan 7 mil att åka och räknade med att komma iväg strax före 18. (Smsade för en stund sen...)

Ja, man kan lätt säga att vi tröttnar inte på varandra i alla fall, de få stunder vi ses är mer än värdefulla!!

Satt och funderade häromkvällen på var åren tar vägen??? Maken och jag har varit ett par på riktigt sen hösten 2004, flyttade in i huset vi hyrde i januari 2005, förlovade oss 20 maj 2006, gifte oss 26 maj 2007 och flyttade hit i slutet av juli 2009... Barnen som var 7, 8 och 11 när vi träffades är nu 12 (snart 13), 14 och 17... Konstigt att man själv inte blir äldre eller vad säger ni? Jag är fortfarande 25...    


Ikväll är det kanske lite att se på OS, hade egentligen kunnat tänka mig att lägga mig tidigt, men det blir väl som vanligt att det skiter sig, men imorrn ringer inte klockan strax efter 5 i alla fall, behöver ju inte gå upp förrän 7.30

Läser en suverän bok, den heter "Döden skall du tåla", som jag fick häromdagen, men den är snart slut...


(bilden googlad)

Men vad gör det, då ska jag ta itu med nästa bok, den heter Väninnan... (författare - Denise Rudberg)

  
(bilden lånad från bokus.com)

NU ni, mina vänner, ska jag ta mig en liten bloggrunda...
Och förresten, var det nån sommärkte att jag ändrat designen litegrann??? Madde o jag har hållit på o lekt datasnillen idag, f-n vad vi är bra!!! TACK vännen!!!

Kram, kärlek och omtanke
  Icamamman

Ovido - Quiz & Flashcards