icamamman - mitt liv som mamma, fru och kassörska

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

God morgon alla glada!!!

Av Cim - 3 februari 2010 09:38

Sitter vid sonens dator o bloggar lite, maken sitter vid våran...

Är så glad, har hittat en låt på youtube som jag letat efter i flera år, tydligen har den funnits där sedan 24 dec 2008, men sen dess har jag nog inte letat, gav nog upp...

Ska se om jag kan få in den här...

http://www.youtube.com/watch?v=oGfjAWEI5CE

 

Så nu sitter jag här och sjunger (eller vad jag ska kalla det för) med för fulla muggar, maken kom nyss och tittade vad jag höll på med....   

*mohahaha*

 

Igår jobbade jag till 19, sen när jag kom hem hade maken gjort mat, vi åt och jag gjorde ordning mina naglar, hade köpt ett lack som är svagt svagt rosa, mycket snyggt och lite utjämnande vilket är passande då jag har gjort (nagel)tippar på  mig själv då jag nu har lite svårt att få mina egna att växa o bli snygga. Så nu ser jag riktigt snygg ut på mina händer, framför allt med tanke på att jag gjort det själv... Sitter ju vid sonens dator så bild utlovas nästa gång jag sitter vid vår dator där jag har installerat så jag kan föra över bilder från digitalkameran.

La oss faktiskt vid 21.30 igår, har ju somsagt stä'llt in tv i sovrummet, men inte med kanaler inställda, har inget antennuttag där, men inbyggd VHS, så just nu tittar vi på Bangkok Hilton, skitbra film från slutet av 80-talet med Nicole Kidman... Vi har massor med VHS filmer så oss gör det inget att vi inte har kanaler där...   

Ikväll sover sonen hos pappan, för jag börjar 7 imorron och det är längre för sonen att gå härifrån till skolan och det är ett otäckt jä-la busväder här. Snön har yrt så det sitter liksom fast snö på fönstren, såg inte ut genom sonens fönster imorse när jag vinklade persiennerna, fick ta mig en funderare på några sekunder inan jag fattade vad det var... Fyyyyyyyy vad jag hatar snön nu!!!!! JAG VILL HA VÅR!!!!!

Så jag skjutsade iväg sonen till skolan imorse, har inte hjärta att låta honom gå när det är såhär...  Skulle ändå upp, en väninna skulle komma på fika, så jag ville hinna duscha o tvätta håret... Men hon smsade mig och sa att vi tar det en annan gång, hon har inget körkort så hon skulle gå hit och hade ingen lust i detta vädret, fullt förståeligt!! Så det blev till att sitta här en stund istället då.   

Har lite ont i en tand, ska ta en tablett så det inte blir riktig tandvärk av det, för då kan jag inte jobba... Det är väl det värsta som finns det där med tandvärk??? Det finns ingen värk som är värre, inte ens att föda barn tamejf-n...

Vad ska ni göra idag då, mina vänner? Snöar det hos er också, ja då kanske man håller sig inne, önskar att man hade alla ingredienser hemma så man kan baka eller nåt annat kul... Ja jag har ingen ledig torsdag den här veckan, tog ett extrapass åt en arbetskamrat som ställde upp i måndags då det saknades folk.. Men jag ser redan nu fram emot min lediga torsdag nästa vecka... Ska på utvecklingssamtal med sonenn då 16.30, men är ju ledig hela dagen.

 

Nej ni, nu ska jag ta en tablett och sen blir det kanske en bloggrunda om en stund. Ska vila mina händer nu, har så ont av alla fina små självsprickor som läkarna säger att jag får lära mig att leva med, det gör ont att sitta o skriva så mycket som jag gjorde nu. Konstigt är ju att de sätter sig så jä-la lämpligt (NOT) på tummar, pekfingrar o långfingrar mest, som man använder nästan jämt. AJJJJ!!!!!   

 

Ha en underbar dag alla söta vänner!!!

 

Kram, kärlek och omtanke

  Icamamman

 

 
 
Bibbi

Bibbi

3 februari 2010 20:14

Vad stökigt med småsprickorna. Har du testat fotsalva på händerna? Det brukar hjälpa mig. Jag får så där otroligt torra händer framför allt på vintern.
Här har vi snöstorm och varningar för att ge sig ut så jag följer uppmaningen och stannar inne. ;)
Kram
Bibbi

http://bibbisblogg.wordpress.com

 
Christina

Christina

3 februari 2010 21:47

Själv så har jag lite blandade känslor för snön.Tycker det är himla mysigt när solen skiner,vindstilla och ute på promenad.Mindre roligt när bilen slirar hit och dit och snön blåser i ansiktet.
Fy,för tandvärk.Låter inge kul!
Kram

http://cinasvarld.blogspot.com

 
Madeleine

Madeleine

4 februari 2010 14:04

Hallå! Du skulle inte heller vilja gå i detta väder som var igår :), vi tar en fika en dag nästa veck. Ha en trevlig helg. Kram Madde.

http://www.uskans.bloggplatsen.se

 
Christina

Christina

5 februari 2010 23:53

En kanske löjlig fråga.
Jag har som Cim här varit på jakt efter en låt.
Filmen G....om ni minns den.De simmar i poolen och då spelas en unederbar låt.Vet inte vad låten heter och vet inte vilka som skrivit den.
Om någon vet,så snälla,medela mig!
Förlåt Cim att jag använder din blogg tillefterlysning.
Kran

http://cinasvarld.blogspot.com

 
Ingen bild

Nita

7 februari 2010 10:18

Fick du min inbjudan till Skype? Har inte längre MSN så vill du babbla så får du ta hem det och adda mej där.
Hoppas du har det bra i övrigt ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 31 oktober 2010 11:24

Från och med nu så hittar ni mig på www.icamamman.blogg.se     Hoppas ni kommer med mig dit.....   Kraaaaam ...

Av Cim - 20 oktober 2010 18:25


Har jobbat idag, som vanligt var jag sååå trött imorse och det första min make säger när jag ska gå upp är: O jag som kan ligga här till halv 7... TACK så mycket för den passningen!!!! Men han e underbar ändå... Världens bästa!!!! Har nu suttit o l...

Av Cim - 19 oktober 2010 17:03

Ja då var det tisdag, och jag e helt slut som artist, trött som tusan är vad jag är... Jag är inte direkt van vid att gå upp vid 5 på morgnarna, men vad har man att välja på när man börjar 06.30???    Asch vad gör det??? Jag har ett jobb jag trivs me...

Av Cim - 17 oktober 2010 17:08


Ja inte visste jag att de var där o smög från Vogue, men att det skulle ta   3½ år innan de publicerade 2007-års vackraste kort, det trodde jag inte!!!!!! Fniss på er..... Kramis ...

Av Cim - 17 oktober 2010 14:17


   Har skjutsat sonen till pappa, de skulle till Mariestad på hockey... Jag har gjort rent åt kaninerna, frostat av frysen o dammsugit... Nu gör maken söndagsmiddag och jag sitter här... Jag har lekt med funny photo lite o gud vad kul det var.... Lit...

Ovido - Quiz & Flashcards